8 veckor framåt!

publicerat i Allmänt;
Idag startade jag och Stefan vårt 8-veckors kost-och träningschema. Jag har aldrig tidigare följt ett träningsprogram till punkt och pricka utan alltid lagt upp mina pass efter eget huvud, därför är det extra kul att göra det här för att se vilka resultat jag får. Målet är att få mer definition, bli starkare kring bålen och att få mer energi i vardagen. Träningen är förlagd till 3 styrketräningspass med olika muskelgrupper varje gång samt konditionsträning 2 dagar. Jag får i vanliga fall ångest av scheman och hålltider men redan efter första träningspasset känner jag att det är ett relativt enkelt och roligt upplägg, som jag kommer att klara av. Jag har dock bytt ut konditionspassen på cross-trainern/löpbandet mot powerpromenader då jag vet att det kan trigga igång stresshormonerna för mycket om jag kör hårt på dessa. För någon som har stressymptom kan en för hög puls lätt få igång hela apparaten med uppvarvning, tankar som snurrar, ångest och dålig sömn. Självklart är det individuellt hur mycket man klarar av men det kan vara bra att tänka på att inte ligga på för höga pulstal när man har en tendens att bli stressad. Det här är en stor grej för mig då jag inte "vågat" mig på en sån här utmaning på väldigt, väldigt länge.
 
Kosten är en helt annan sak. Den är superviktig om man vill ha resultat som definition. Första dagen är avklarad efter 6 mål mat/mellanmål. Det skall ätas hela tiden och relativt mycket. Inget socker, ingen alkohol och äta varannan till var tredje timme. Det här är inget som kommer att hålla i längden såklart men som en kick-start kommer det vara kanon!
 
Jag har även pluggat förstudiematerial till min egen PT-utbildning som börjar i slutet av januari. Är så taggad att äntligen få göra detta för mig egen skull och för min framtida yrkeskarriär inom träning och hälsa. Det är en bra grund att stå på även om jag kommer att fortsätta att utbilda mig inom olika områden för att bli en så effektiv och bra tränare som möjligt.
 
Idag lyssnade jag på Skinny Love av Birdy.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anna:

Hej Anna! Härlig blogg du har! Grattis! Vad är det för ett program undrar man ju... Kram

Svar: Tack Anna!;) det är ett kost o träningschema från en kompis syster. Mejla mig om du vill veta mer! Massa kramar!
Anna Hamrén

Kommentera inlägget här :