Vecka 2 är över!

publicerat i Allmänt;
Kost och träningschemat går som tåget, förutom att jag är lite sötsugen, har trötta muskler och är redigt trött på kvällarna. Är det värt det? Absolut! Det var längesedan jag gjorde något så roligt i träningsväg utan att känna av press och krav från mig själv. Jag har gått in helt förutsättningslöst och med draghjälp av Stefan. Det gör att jag äntligen kan känna riktig glädje när jag tränar. Sista gången jag kände såhär var när jag tränade tillsammans med mitt ultimatelag "Brass Monkey" i San Francisco för lite mindre än 10 år sedan. Jag hade glädje i sinnet och rus i kroppen när jag var ute på plan. Likadant känner jag nu när jag börjar få tillbaka riktig muskelstyrka och fysik igen. Dessutom vet jag att jag gör det för att jag skall kunna bli en bättre PT och coach, vilket peppar mig än mer. Att vara i kontakt med min kropp igen är en underbar känsla. Det behöver inte vara så invecklat och hysteriskt, huvudsaken är att man gör något som får en att bli glad för då vill man fortsätta. Vad jag tränar kan vara busenkelt för en person, medans det är helt omöjligt för för en annan. Det spelar ingen roll då det inte är en tävling.

Fotograf är Stefan som även bidrar med support och rättar till säten när jag inte orkar eller vet hur;-)
 
Veckans resultat är viktnedgång med totalt 1,5 kilo, samt att jag gått ner 9 centimeter runtom på kroppen.
 
Nationals i Florida 2005
 
Ett glatt ögonblick med lagspelaren Jesse Woodward.
Vet inte varför vi kramas men mycket kramandes var det i laget;-)
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mia:

Grymt Anna!! Jag skulle behöva en stor portion av din energi!! Men, inte har du väl som mål att gå ner? Snarare gå upp! ;) Stor kram fr Mia

Kommentera inlägget här :